Gry edukacyjne i terapeutyczne

Multimedialny program terapeutyczny EduBOTY

Multimedialny program terapeutyczny EDUBOTY to interesująca propozycja dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:

  • z dysleksją
  • z dyskalkulią
  • z różnorodnymi zaburzeniami uwagi
  • z deficytami w zakresie funkcji poznawczych

Grupa wiekowa: 10+

Program obejmuje  3 zestawy gier wspomagających terapię uczniów:

  • Program terapeutyczny dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania.
  • Program terapeutyczny dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki.
  • Program terapeutyczny dla uczniów z deficytami w zakresie funkcji poznawczych, w tym różnorodnymi zaburzeniami uwagi

Proponowane gry usprawniają funkcje poznawcze i rozwijają umiejętności szkolne. Trzy zestawy zawierają 12 gier, łącznie 1050 zadań. Każda gra ma 3 poziomy trudności (łatwy, średni, trudny), które zapewniają dopasowanie zadań do poziomu dziecka. Wspólnym motywem wszystkich gier są  zabawne roboty (Monter, Łapacz, Myśliciel…)

Zalety programu:

  • Atrakcyjny dla dzieci, posiada cechy zabawy, dostarcza pozytywnych emocji, stanowi bodziec motywacyjny ułatwiający wprowadzenie dziecka w trudny dla niego obszar zadaniowy, a tym samym zmieniający postawę do uczenia się
  • Gry są dynamiczne, pełne animacji, nie są nużące, wykorzystują proste sytuacje wyboru, mają atrakcyjną grafikę i oprawę dźwiękową.
  • Ciekawe pomysły zadań, opracowane pod kątem terapeutycznym i przetestowane na grupie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (kl. IV-VI SP i I-III gimnazjum). Gry uwzględniają zróżnicowany poziom funkcjonowania poznawczego użytkownika oraz dają możliwość osiągania sukcesu, co jest ważnym czynnikiem motywacyjnym w przypadku przełamywania trudności szkolnych.
  • Szeroki wachlarz zadań – możliwość wielokrotnego wykonywania ćwiczeń przez tego samego użytkownika bez konieczności powtarzania tych samych przykładów.
  • Możliwe jest planowanie działań terapeutycznych w odniesieniu do indywidualnych potrzeb edukacyjnych – różne poziomy trudności i wybór zestawów zadań.
  • Monitorowanie postępów dziecka – możliwość gromadzenia statystyk osiąganych wyników, wizualizacja wyników w formie wykresu.
  • Można powtórzyć zadanie w celu przeanalizowania wspólnie z dzieckiem jego procesu myślowego.
  • Możliwe jest utworzenie 20 kont graczy. Jedno konto zapamiętuje 10 kolejnych wyników.
  • Prosta nawigacja oparta na intuicyjnym działaniu.
  • Możliwość odsłuchania polecenia.

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Utrwalenie zasad pisowni w języku polskim
  • Doskonalenie funkcji wzrokowej
  • Rozwijanie umiejętności czytania i pisania
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych
  • Ćwiczenie pamięci i uwagi
  • Ćwiczenie logicznego myślenia, czytania ze zrozumieniem, wnioskowania, uzasadniania
    i interpretacji
  • Pozytywna motywacja do nauki

 

Matman - komputerowa gra matematyczna

Dzisiejsi uczniowie otoczeni są przez technologie. Gry komputerowe kojarzą im się z przyjemnością, dlatego warto wykorzystywać je w edukacji. Pozwalają łatwiej przyswoić materiał uczniom, którzy mają problemy ucząc się tradycyjnymi metodami.

Nauka, zwłaszcza matematyki, dla większości uczniów jest procesem żmudnym. Dzięki grom komputerowym staje się zabawą. Element zabawy sprawia, że dzieci z większą chęcią angażują się w proces nauki. Zdobywają umiejętności w sposób przyjemny i ciekawy. Są bardziej zmotywowane, dzięki czemu uczą się szybciej i bardziej efektywnie rozwijają kompetencje matematyczne.

MATMAN TO DOSKONAŁA GRA, KTÓRĄ MOŻESZ WYKORZYSTAĆ, ABY POMÓC DZIECIOM W NAUCE MATEMATYKI. Dostarcza rozrywki, ma kolorową, zabawną grafikę, stopniowane poziomy trudności i zróżnicowane tempo rozwiązywania zadań. Gracz nie ma wrażenia, że bierze lekcję matematyki. Zamiast tego czuje, że gra w grę rozrywkową, a przy okazji się uczy.

Gry komputerowe - Graj ze Słoneczkiem

Przeprowadzone badania pilotażowe wykazały, że gry Graj ze Słoneczkiem są atrakcyjne dla małych odbiorców. Dzieci chętnie się w nie bawią. Ciekawa grafika zawiera elementy interesujące zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i wskazówkom lektora o przyjaznym głosie rówieśnika każde dziecko z łatwością może poruszać się samodzielnie po aplikacji wykonując kolejne zadanie, łącząc przy tym naukę z zabawą.

Aplikacja zawiera 6 zestawów gier:

  • Gra "Czy wiesz, to to jest czas? Zgadnij, co zdarzyło się najpierw, a co później?" zawiera zestaw 10 prostych 3-obrazkowych historyjek.
  • Gra "Czy masz zręczne rączki? Przekonaj się: przeprowadź zwierzątka przez labirynt" zawiera zestaw 10 prostych, generowanych losowo labiryntów.
  • Gra "Czy jesteś spostrzegawczy? Znajdź 5 różnic między rysunkami" zawiera 10 zestawów rysunków różniących się detalami.
  • Gra "Czy wiesz, co to jest przestrzeń? Sprawdźmy, czy wiesz co jest nad, co pod, a co obok" zawiera 12 zadań zawierających zestaw przedmiotów, które należy ułożyć w odpowiednim porządku względem siebie, zgodnie z poleceniami lektora.
  • Gra "Czy potrafisz logicznie myśleć? Znajdź rzeczy, które nie pasują do obrazka" zawiera zastaw 10 rysunków lub par rysunków z elementami sprzecznymi z logiką.
  • Gra "Czy znasz kolory? Sprawdź i pokoloruj obrazki" zawiera 9 zestawów obrazków do kolorowania.

 

 
 
tel.: 609 828 137 e-mail: biuro@pracowniatestow.edu.pl © Pracownia Testów 2016